HTML

csipke és fazék

a nagybetűs. hétköznapok szösszenetei, melybe belecseppennek ünnepi és különleges pillanatok. elvált anyuka két gyerekkel, egy lépésre a negyventől, plusz egy rusnya macska. főzés, filmek, színház és szakralitás, csipke és fazék.

Friss topikok

egy régi kabát

2012.04.10. 19:32 csipke és fazék

Hogy hívják az elvált fiatal anyukákat? Szingli? Asszony? Kisasszony? Volt hajadon, majd asszony, de elvált, most újra egyedülálló, mert nem él élettársi kapcsolatban sem? Néha úgy érzem villódzó fényekkel ellátott táblácska lóg rajtam: elvált. Egyszerűen látszik. Alapvetően úgy gondolok az egészre, hogy felnőttem a válás közben és a naivság végképp elillant. Végre, persze, épp itt volt az ideje. Nemrég még fennhangon hangoztattam, mennyire megváltoztam, és a régi énem csak egy butácska sodródó lányka volt, az már nem is én vagyok. Önigazolásnak látszik. Pedig épp az az út hozott el idáig.

Most, hogy visszajött a hideg, feltúrtam a télikabátokat. Találtam egy nagyon régit. Gyönyörű, az utcán nem is hordtam soha, mert jelmezem volt. Azt hittem, olyan régi, hogy már csak az emlékek tartják össze. Belebújtam a több évtizedes szövetbe. Nehéz volt, súlya van ennek a régi kabátnak. De körbeölelt. És újra a régi lettem. A vékony, naiv kislány. Én vagyok, és újra magamra húzom a sorsom. És szeretem. Itt lenni, épp így, épp ezzel az élettel.

Akárhová mentem benne, utánam fordultak, egészen különleges a szabása, klasszikusan szép és nőies. Egy olyan jelmez, amely nem álruhaként szolgál, hanem a lényemmé vált. Nem elbújok benne, hanem kiemel.

Lehet rá büszke lenni és mosolyogni benne. A szél meg sem tudja libbenteni, csak a hajam tekergőzik fölötte. És lépdelek az utcán, mint aki épp megtalálta önmagát.

 

Ez lett az első bejegyzés, ez volt az ünnepi a hétköznapokban. Most vár egy eldugult kád, egy rendetlen tolltartó, a vacsoraasztal morzsái és két egyáltalán nem álmos gyerek, meg egy nindzázó rusnya macska.

1 komment

Címkék: jelmez

A bejegyzés trackback címe:

https://csipkeesfazek.blog.hu/api/trackback/id/tr174381560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursus minorita 2012.04.11. 09:57:33

Kedves Szingli asszony kisasszony!

Sokszor az apró pillanatok és a különösnek hitt megoldások rángatnak ki a ránktekerődző szürkeségből. Javaslom, hogy a rendetlen tolltartót felaprítod és ledugod a kád lefolyóján, majd a rusnya ninzázó macskával letörlőd a vacsora asztal morzsáit, mindezt látva a cseppet sem álmos gyerekek erős röhögési roham után mélykómába zuhannak!
Ezután szabad az estéd blogírásra, mert ez az első igen jól sikerül!
Várjuk a folytatást!
süti beállítások módosítása